Monday, June 7, 2010

epal merah.


Salam to all bloggers.

entry nie khas utk si epal merah - the unknown.
seriously, aku x kenal pown sape dia nie..
yg add kat ym. guna nama epal merah..


tp aku suke makan epal hijau cicah yogurt.. yummy.. =)


laki or pompuan ??- vain~..

tp yg bagusnya, dia slalu leave me some advices with dalil and hadis..
tue pown slalunye dpt message offline..

hmm.. maybe dakwah secara alam maya kot..

thanx btw..

nie antara message yg plg menyentuh jiwa..


Beritahu pada muslimah itu dirinya ibarat kaca; disentuh terguris, dihantuk serpih, dihempap berkecai. Beritahu pada muslimah itu jaga tutur kata; cakap tinggi nanti dibenci, terlalu rendah dipijak pula, cakap sombong mengundang lawan, hati-hati meluah kata, kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa. Beritahu pada muslimah itu jaga tingkah laku; harga diri letaknya di situ, jangan meluru ikut telunjuk nafsu, sesekali tersilap langkah, akan dihukum selamanya, keturunan dicerca payah, menyesal kemudian bukan faedah. Beritahu pada muslimah itu jaga pakaian; ia cermin peribadi, juga lambang bangsa, di mana dan dalam keadaan macam manapun, biar orang kenal...Dia orang ISLAM. Beritahu pada muslimah itu simpan secebis malu; kerana malu itu, sebahagian daripada iman..



 p/s: korang kenal x?..

 ................................................................

td kat library, wkt kat rak law references tngkt 2, ade sorang bdk laki nie tegur.. 
dr gaya aku dah dpt teka bdk 1st year nie..

bdk laki: erm.. amik law gak ek..??

aku: aah.. (dh aku cr bk law, xkan bdk medic plak)..

bdk laki: group brape??..

aku: err.. (awat tny group nie?.. jwb jer la).. group 1.. (kena tny bdk nie, kot2 la aku x perh nmpk wkt kat nilai dulu). niee.. 2nd year ke??..

bdk laki: x arr.. sama la kita.. 

aku: ??? (hoh?.. agak tercengang.. asmaa.. tlg aku.. bdk2 laki dah pndg pelik nie..) *kat PJ nie, kalo ckp ngan bdk laki, bdk laen jeling semacam jer... haish~ takut aku..

bdk laki: kenal x sape2 dr group 2?

aku: err.. (xleh jadi nie..).. awak nie 2nd year ke 1st year?

bdk laki: saya 1st year..

aku: saya 2nd year..

bdk laki: eh2.. sorry... (smbl menepuk dahi ~> ok yg nie aku tmbh).. haha..^_^


so.. terbukti la umo 19 tue hny nombor semata-mata..wahahaha..
xde arr.. lain kali jgn maen terjah jer.. kui3x..

sian korang, dah berminggu dok penjara PJ  nie tp kls x start lg.. ishk3x..



p/s: hr nie kelas sejam jer dowh.. lagi 2 kelas (BLM ngan GPL 2) cancel.. aiyarrrkk.. 
BOSAN!!!..

No comments: