Tuesday, September 14, 2010

Tag hari raya =P



Salam to all..

Happy Eid Mubarak =)
so, how's your raya? best? bnyk ke kutip duet raya?

well thn nie aku beraya kat Raub, Pahang. belah Ma.
2nd raya br blk Pekan.. blh abah..

mmg beraya sakan giler2 arr.. x lekat kat rumah tue.
smpikan rmh belah kerabat diraja org kaya berlapan siott.. 
..hak3x..


tema baju? xde pun. cuma thn nie aku ngan adek aku pkai jubah. haha.. siap terus, x yah nk tempah2x.. nk blk rumah pun ssh. ada hati nk gi tempah bj raya. =P

 oh. bab shopping raya. team lelaki SANGAT DAHSYAT. ayah aku ngan 3 org adek laki aku shopping x ingt dunia!. 3 hr shopping berturut-turut. giler arr. team perempuan plak jd tukang bayar nyer. haish..

gmbr upload nnt. 
 kmbl kpd topik. tag raya dr Najihah Hassan --> blog tukang kata. 


dh lama kot x maen tag2 nie.. =P

soklan:

1) Kalau blk beraya, rmh sape yg anda akan blk?
- Rumah kat kg. sama ada Raub kat Ulu Gali Tengah (belah Ma) atau Pekan kat Tg Pulai (belah Abah).. atau kat Sri Makmur (belah tunang)..

2) Juadah apa yang sering dihidangkan pada hari raya pertama anda?
- cm bese la. Ketupat.. rendang ayam.. rendang daging..lemang.. kuih-muih. ala.. cm bese la tue.. basic.. kalo terlebih rajin, nasi hujan panas, laksa.. sate.. bla3x..

3) Pakaian anda di pagi raya?
- Tahun nie pakai jubah. =P
 
4) Anda pergi sembahyang raya tak?
- seyes.. x.. x pernh pun.. hik3x..

5) Masa salam dan mohon maaf dengan mak ayah,apa yang kamu cakap?
 - ckp: mintak maaf bnyk2 ma.. abah.. mntk halal makan minum.. <-- tue jer la.. skrip cm bese la..

6) Berapa banyak duit raya yang selalu dapat?
- erm.. beratus gak ler.. dh besar2 lg bnyk dpt.. hehe.. nilai lg berGANDA..
 
7) Apa tema baju raya korang tahun ni?
- xde tema.
 
8) Apakah perkara yang korang suka masa hari raya?
- cm bese la. dpt makan la weyh! haha.. dpt duet raya.. dpt baju raya..
 
9) Siapa insan yang anda ingin minta maaf sangat? kenapa?
- kpd sume la yg kenal Alia Ramley nie.. hehe..


weyh. aku sbnrnye tgh final exam nie. tp buku x sentuh lg nie. adehh..
doakan aku weyh!!..






p.s: xsabar nk raya haji plak. LOLs.. XD

2 comments: