Saturday, February 28, 2009

~...Akhirnye Hari yg Ditunggu pun tiba...~

so.. hari ini nak citer plak pasal driving lessons tadi.. akhirnye belajar gak naik bukit..huhu..
sudah lama aku menanti drive naik bukit nie.. hari2 tengok org laen buat, aku plak tak hbs2 ngan belajar parking..( eleh, mcm dah mantap sgt parking tue )...haha...

so.. nak dijadikan citer, pkck Wahid ( ckg arr, merangkap sedara ).. pun ajar le.. skali arr dengan Azza, Teh, ngan sorang lagi bdk..( lupe plak tny name).. kitorg duk kat blkg, die ajar arr..

ARAHAN :)

1).. Pastikan waktu nak naik bukit tue guna gear rendah jer... x payah laju pun..

2).. Pastikan tayar kete berhenti kat garisan kuning.. lebih sket takpe..jangan kurang plak...

3).. BERHENTI!!..FREE kan GEAR!!.. ANGKAT HANDBREAK pelan2.. 1..2..3..

4).. Lepaskan BREAK KAKI pelan2.. test arr tgk kete undur ke x..

5).. Masuk gear 1... tekan minyak..( broom..broom!!... )

6).. Angkat CLUTCH pelan2, rase kete nak gerak..

7).. Trnkan HANDBREAK.. Pastu jalan la....


senang je kan.. haha..tapi, nak dijadikan citer.. mati la gak enjin kete sblm aku msk step ke7 haha.. yg plg x blh bla nye.. wkt last aku trainng tadi.. ye la.. last sblm nak balik, ingatkan blh arr wat smooth sket... tau apa jadi....???

kete yg aku bawak..( kancil le).. TERENJUT-ENJUT atas bukit..klaka tol.. aku rase mgkn aku tekan minyak kuat sgt kot..pastu aku lepas clutch tue cepat sangat..haha..gabra siot..!!!

xpe2.. baru 1st day..lek lu.. haha.. tapi best arr gak sbb aku dah pandai arr nak maen gear..( ye arr, ske ati aku jer naik bukit guna gear 2).. wkt nak turun bukit pun aku wat laju..hehe...

pape pun.. x sabornye la nak traning lagi..




No comments: