Tuesday, December 8, 2009

~...Betul la kata org...~


Hr nie aku menangis.. sedih.. perit.. sakit.. tertekan.. sume aku rasa..

*sama macam wkt aku f.4 kat KISAS*.. hr2 aku nangis sbb pressure..

pas solat Asar, aku capai al-Ma'thurat.. tp starting basmallah jer.. aku dah nangis..
aku x blh nak go on baca..

..aku biarkan diri aku nangis dulu..
..aku luahkan sume bende..
dormmate aku dah tanya.. "asal Alia"..
aku just kata.. "please.. tlg pergi.."

pas berhenti.. aku continue baca.. in a kind of slow recitation..
..smbl linangan air mata..

Aku rasa aku dah bnyk wat silap..
Mungkin salah aku slame nie..
x reti nak nilai ape itu erti pengorbanan..
Aku x faham.. Mungkin salah faham.. tu yg aku harapkan..

my precious thing dah xde.. dah hlg..
aku redha dlm keterpaksaan..
my Mum, she just said that.. well, dah xde rezeki nak wat cm mane..
aku sorokkan rasa sebak wkt kol dia..

*lps kol tue mmg sure nangis arr*

aku taw, aku sorang anak yg ********
x reti nak appreciate something valuable.. tp kali nie mmg bukan slh aku..
xpe la.. aku just harap the-missing-of-that-thing blh jd sejarah..

mungkin salah aku.. aku x sedar.. maaf..
aku dah ssh nak study utk Into to Islamic Law..
mlm tue aku ade exam kul 8..
mcm mana nak study.. satu ape pown x masuk..

aku nak kol lg my mum lg pas2.. but that's 5.13pm..
dia tgh drive nak blk rumah from office.. so, aku cancel..
aku try kol BFF aku.. baru sepatah dua ckp.. aku dah down.. off click..putus..

x blh.. x blh nak ckp..
dia dah risau.. aku kol lg... say sorry.. then aku nangis kat tepon..
sngt perit.. mata aku dah sembap..
aku nangis semahu-mahunya.. dia advise aku..

so, aku decide utk stop.. hmpr nak maghrib.. aku mandi, then solat..
prepare utk exam ITIL kat mosque hall..
aku berdoa smoga dipermudahkan segala urusan.. tenangkan hatiku.. fikiranku..

Qiqie.. kawan aku yg taw kisah duka nie..
dia dpt cam sembap kat muka aku.. "Alia, ko nangis ek?.. jangan la weyh"
aku hny mampu tersenyum..
"Aku redha Qiqie".. kalo ini yg Allah nak bagi kat aku.. aku terima..
mungkin nie slh aku kat dia.. aku harap everything akan comes back mcm dulu..


Al-hamdulillah.. aku dpt jwb exam dgn lancar..
otak aku mmg fresh.. hlg segala perit.. tekanan..


Betul la kata org.. menangis adalah penawar duka..
luahan segala yg terpendam..



aku tamatkan dgn tangisan skali lagi..
period.


6 comments:

Aisyah Shams said...

even ak tataw ape yg jadik..
all the best alia..
Allah bg ujian sbb sayang akn hamba2Nya

Unknown said...

apa pon yg terjadi..
Allah tidak akan menguji umat-NYA dengan sesuatu yg dluar kemampuannya..
so, take this as a lesson to improve urself..
we're here to support u..don't worry my dear.

Unknown said...

aslmkm alia...
betul apa yg ainazirah katakan...

tetapi,
kala kau sedih,
aku sbg rakan sntiasa ada disisi ko...
pe2 give me a call,
n i try 2 be a good listener n good advisor...

so sorry about my cverage problem...

Alia Ramley said...

ieka :)
thanx for ur support ieka.. i really need it. Im doing this not coz of me bu for everybody.. aku x nak org rasa terbeban.. that's very difficult for me to handle.. rasa bersalah sngt..

zowl :)
thanx gak kat ko zowl.. tue la, ko di utara, aku di barat.. line maxis dengki la tue.. huhu~..

dinathia ramley said...

hye sis..
mengapakah??
seperti sangat serius nampaknyer..

KEY 505 said...

blog-walking :D