Wednesday, May 19, 2010

Perempuan slps berkahwin selekeh?


Salam to all bloggers.

if you are ERA.fm fans especially riuh-pagi-Era-bersama-Pak Nil (like me), you'd already know that title. hehe. alah.. lucky me since i was forced to send Ma to her office that morning.

haish~.. kaco tido jer..

owh.. agreed?.. nope?.. how to know?.. easy babe..
look at your mom.. does she look vogue?
..hahahahaha..

there was a caller who really agreed with it. 

sipulan: ye betul Pak Nil, saya sokong sangat. perempuan nie lepas berkahwin mmg selekeh. dulu, sblm berkahwin, mmg lawa. pandai plak nak berhias sana sini. Lepas kahwin, selekeh. Isteri saya tue, sblm kahwin mmg cantik. pandai nak bergaya. lepas kahwin, lain plak jadinya. pg tadi, sblm nak pergi office, dia buat la cucur udang untuk saya. saya tgk, rambut dia Masya-Allah.. cucur udang tue lagi cantik dr dia. 

nie kalo bini dia dengar nie, jgn kan sarapan, lunch ngan dinner alamatnya makan kat kedai mamak la jawabnya.. hahaha..

 ok. think back. sometimes, when you go to pasar tani. how'd you find those makcik-makcik dress-up? with plane colour tudung arini and  old t-shirt with pants pluss with selipar jepun?

mcm ala2x tangkap muat gitu.. hahahaha..


so, nak defense x?..
of course.. kalo pakai cantik2, nnt mula la si suami kata buang tebiat.. nak ngorat org laen la.. dok rumah pakai bese2 dah la.. nie pakai lawa2 mcm nak pergi bersanding.. lgpown, keje rumah dah la berlambak, pakai lawa2 wat per..

mcm tue la plak?.. haish~

ermm..
so, for housewives,  make sure that you wear something that look simple but just nice from top to toe. look clean, fresh and avoid smell of ikan+sayur+belacan kalo nak layan suami.. (wow.. mcm ada experience jer) hahaha..

tp aku rasa.. career women lg pandai bergaya kowt~

weyh.. nie sume aku dgr kat ERA taw.. hahaha.. (very good tips)..


 

p/s: lelaki slps berkahwin perut boroi??.. hahaha..

4 comments:

arif othman said...

patotnya si isteri kna lawa2 kt umah..bkn buang tabiat..tp bknnya kecantikan isteri utk tatapan si suami?ni yg ak dgr dlm 1 ceramah la..tp tu bkn kewajipan kot..ntah,da ta igt..papepn,cantik tu kejap je..tua2 nnti semua kedut2..yg kekal ati yg baek~konklusinya,carila calon bdasarkn ati,bkn pd paras rupa..

Alia Ramley said...

arep:
yg tue la aku maksudkan. kecantikan isteri mmg la utk tatapan suami. kena sentiasa tampil cantik kalo nak layan suami. ht baik tp mata rasa xselesa memandang cm mana.. hahaha...

kecantikan xsemestinya kena rupa yg menawan, tp personaliti dan cara berpakaian.. huhu..

Anonymous said...

wow!
bagus giler info ni.
bole aku tackle suami aku.
hahaha

Alia Ramley said...

sajeed:
have a luck in trying.. haha..